Otsikko

Laulutunneilla voit laulaa juuri sellaista musiikkia kuin haluat.

Perinteisesti laulutyylit jaotellaan klassiseen lauluun tai pop/jazz-lauluun – meillä voit laulaa molempia. Tavoitteena laulunopetuksessa on vapaa ja soiva ääni, jota on helppo tuottaa. Laulutunneilla vahvistamme oppilaan laulutekniikkaa, esim. hengityksen ja sävelpuhtauden hallintaa, sekä eri tyylien tuntemusta. Äänenmuodostuksesi kehittyy kohisten ja saat ilmaisuvoimaa ääneesi.

Laulutunnit voi aloittaa 14‒16-vuotiaana (äänenmurroksen jälkeen), yläikärajaa ei ole.

Lukukausimaksu

Lapset
410€30 min/vko
510€45 min/vko
Aikuiset
440€30 min/vko
540€45 min/vko

Opettaja

Opettajat

Meri Metsomäki hymyilee

Meri Metsomäki

Opetan Paavalin musiikkikoulussa laulua nuorille ja aikuisille (suositusikä 14 ylöspäin). Koulutukseltani olen laulupedagogi AMK. Laulunopetuksen lomassa työskentelen freelance-laulajana. Lähellä sydäntäni ovat erityisesti barokkimusiikki, ooppera ja lied, mutta pidän hyvin monenlaisesta musiikista ja erilaisista äänenkäyttötavoista. Tunneilleni voit tulla hiomaan sekä klassisen että ei-klassisen laulun tekniikoita, tai vaikka saamaan tukea puheäänenkäyttöön laulun avulla.

Olennaisinta työssäni laulunopettajana ja äänenkäytön valmentajana on jakaa välineitä ja vertaistukea oman äänen löytämiseen. Hauskinta on inspiraatio ja oivallukset, jotka virtaavat opetuksen vuorovaikutuksessa kumpaankin suuntaan. Ääni on herkkä ja voimakas väylä, jonka kautta voimme eheyttää suhdetta kehoomme, itseemme ja ympäröivään maailmaan. Keskittyminen musiikkiin vie murheet mennessään ja kroppakin notkistuu.

Soitin, joka kulkee aina mukana! Ihmeellinen ihmisääni on vertaansa vailla monipuolisuudessaan, sävykkyydessään ja voimakkuudessaan. Mielestäni laulaminen on vaativaa, koska sitä kehittäessään saa haastaa itseään syvällisesti läpi pelkojen ja mielen esteiden. Siksi se on myös niin antoisa, koska onnistumisen kokemukset innostavat jatkamaan.

-Opettaja